Alltjämt is på råneälven

Åkte förbi råneälven idag. Den ligger alltjämt frusen även om en gnutta öppet vatten går att skymta precis vid E4:a bron. Det dröjer nog ännu några veckor innan man kan börja fightas med älvens respektingivande gäddmadamer.

Syftet med min lilla tripp norrut var att byta däck på bilen. Jag har förvarat mina sommardäck hos mina nu före detta svärföräldrar. Hos dem finns ingen is. Där, i huset i Högsön, finns bara värme. De har betytt och betyder mycket för mig. Inte minst svärfar som de senaste åren varit en av mina trognaste fiskekumpaner. Så hoppas jag att det ska förbli.

2 svar till “Alltjämt is på råneälven

  1. Annika Rådesand

    Hej på dej!
    Vilka vackra bilder du tagit o så otroligt bra du skriver.. Har just kollat in din blogg..o jag är oerhört imponerad. Jättebra!
    När du skriver, kan jag se allt framför mej..Håkan i Harrsjön o Janne när han lär dej kasta…lek med kusiner…..
    Sen blir jag sorgsen när jag ser att ditt förhållande är slut..,.men som du vet…man övervinner allt.. Du verkar vara en snäll, duktig o. oerhört sympatisk kille..det finns alltid nån därute som bara väntar på dej. Ser framemot mera läsning. Kram från ”gamfaster”

Lämna en kommentar